nellieblogverhalen.blogspot.com

Hallo,

Welkom op de website van mijn blog. Omdat ik graag verhalen schrijf, heb ik een blog aangemaakt.
Veel plezier met lezen, word lid en zet er een reactie bij!

Mvg. Nellie van Bergeijk

donderdag 17 mei 2012

Verliefd

Lachend eten Eva en Julia de zak patat leeg. Schuin kijkt Eva naar de broertjes en Maria. Dan neemt Julia het besluit. Ze gooit de lege patatzak in de prullebak en ploft naast Maria neer. 'Hoi', zegt ze, en ze steekt haar hand uit. 'Ik ben Julia en dat is Eva'. Verrast kijkt Maria op. Verlegen zegt dan ook Maria: 'Ik ben Maria en...' Ze wijst naar de jongens naast haar. 'Dat zijn...' Ze wil de namen opnoemen, maar dan bitst de linkse: 'Dat kunnen we ook zelf zeggen, hoor!' Verontwaardigd kijkt Maria naar Eva en Julia. Eva haalt haar schouders op en zegt: 'Maakt mij niet uit hoor! Hoe heten jullie?' Kijkt ze dan vragend naar de jongens. Nu neemt de rechtse jongen het woord. 'Ik ben Nick en die andere is Joel.' Uit de hoogte kijkt hij naar Maria en sist dan: 'Lijkt me wel leuke meiden'. Joel knikt bedachtzaam. 'Welke....' Nick bijt op zijn lip maar zegt niets. 'Zullen wij even ergens anders gaan zitten', stelt Maria voor en kijkt vragend naar de tweeling. Maar die zegt niets. Bevreemd kijkt Maria de meiden aan. 'Joehoe!!!' Roept Maria, en ze zwaait voor hun ogen. Opeens worden ze "wakker" en vragen tegelijk: 'Wat zei je?' Hartgrondig zucht Maria en herhaalt haar vraag. 'Zullen we ergens anders gaan zitten?' Nu horen ze het wel. 'Mmmmm', denkt Eva. 'Zullen we gewoon blijven zitten? Ik heb zulke zere benen!' Dat is eigenlijk helemaal niet waar, maar ze wil zo graag bij de jongens blijven! Ook Julia heeft de smoes door en zegt: 'Nee, laten we maar blijven zitten!' Verongelijkt kijkt Maria van de tweeling weg. 'Dan niet', mompelt ze. 'Maar', gaat ze dan verder. 'Dan gaan we gewoon wat vragen aan elkaar stellen. Bijvoorbeeld waar je vandaan komt, wat je wilt gaan doen later, op welk niveau je zit op school enz. Met een schuin hoofd kijkt ze dan naar haar broertjes en naar de tweeling. 'Of dat je verkering hebt, ooit gezoend hebt met een jongen of meisje..snappen jullie?' Met een ruk schiet Eva's hoofd omhoog. ' Is goed', hapt ze meteen. Direct krijgt ze een stoot van Julia. 'Niet direct toehappen', sist ze toe. O, nee! Schrikt Eva. Maar Maria heeft al gezien dat de tweeling waarschijnlijk verliefd is!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten