nellieblogverhalen.blogspot.com

Hallo,

Welkom op de website van mijn blog. Omdat ik graag verhalen schrijf, heb ik een blog aangemaakt.
Veel plezier met lezen, word lid en zet er een reactie bij!

Mvg. Nellie van Bergeijk

woensdag 18 april 2012

Lize's geheim

De volgende dag krijgen ze post van Lize van Doel. Ze schrijft:


Hoi Julia en Eva,


Hoe gaat het met jullie? Met mij goed!!! Het is hier echt lekker in ItaliĆ«! Lekkere zon en strand, super weer voor iemand die Lize heet! Eergisteren ben ik bij een concert geweest, gister bij een musical en morgen hoop ik naar een heerlijk restaurant op een boot te gaan. Dat is dan de laatste dag alweer!! Overmorgen doe ik echt niks, gewoon alleen maar uitslapen en uitslapen maar! 's Maandags ben ik goed aangekomen alleen wat moeilijkheden bij de douane. Ik had namelijk een horloge van m'n moeder om en die moest ik afdoen. Nou, dat wou ik dus echt niet!!! Maar goed, het moest wel want anders kon ik morgen niet naar huis!!! Nou, ik hoop dat het goed met jullie gaat en geef Soezy en Sassy een dikke knuffel! Tot morgen!!! 


Groetjes Lize van Doel 


'Grappig!' Zegt Julia. 'Een brief van Lize, al vergist ze zich wel. Aan het begin zegt ze: Ik kom overmorgen thuis en aan het einde morgen!!!' Ze kijkt naar Eva. 'Wat is er?' Vraagt ze verbaasd. 
'Wat doe je?' Eva rukt de brief waar de kaart in heeft gezeten uit Julia's handen en zegt dan: 'Zie je wel! Ik dacht al zoiets!' Nu valt Julia's mond open. 'Waar heb je het over?' Trillend van woede en teleurstelling wijst Eva naar de brief. 'Kijk, hier staat een stempel waar de brief is afgestempeld. In plaats dat er ItaliĆ« staat, staat er..... Nee! Er staat.....' Nu valt ook Eva's mond open van verbazing. 'Er staat Nederland!!!!' Het laatste schreeuwt ze bijna. Opeens valt ook bij Julia het kwartje. 'Dat betekend....dat betekend dat...' 'Lize in Nederland moet zijn!' Vult Eva verbijsterd aan. Dan pakt Eva kordaat de brief en gaat zitten. 'Kom naast me zitten', commandeert ze kortaf. Samen denken ze lang na. Tot Eva ontdekt dat de brief zelfs is afgestempeld in Amsterdam! Lang hoeven ze niet na te denken: We gaan samen naar Amsterdam!!!








Geen opmerkingen:

Een reactie posten