nellieblogverhalen.blogspot.com

Hallo,

Welkom op de website van mijn blog. Omdat ik graag verhalen schrijf, heb ik een blog aangemaakt.
Veel plezier met lezen, word lid en zet er een reactie bij!

Mvg. Nellie van Bergeijk

woensdag 8 februari 2012

Oppassen

Zenuwachtig staan Julia en Eva die dag voor de tweede keer op de stoep van Lize's huis. Vandaag is het zover!! Vandaag gaan ze in het huis van Lize van Doel logeren. Vanmiddag gaat Lize pas weg, maar dan kan ze hen nog een beetje wegwijs maken in het huis en wat ze allemaal mogen doen. Voor de zekerheid heeft Eva nog haar laptop bij zich, maar Lize zegt gelijk: 'Je mag gewoon gebruik maken van de computer in de voorkamer, hoor!' Hoewel Julia en Eva al een keer in dit huis geweest zijn, kijken ze hun ogen uit. 'Dit is echt een joekel huis!' Zucht Julia. 'Ik wou dat wij zo'n huis hadden!' Beaamt Eva haar zus. Jaloers kijken ze naar alles wat ze thuis niet hebben. 'Dit noemen ze nou echt groot, rijk en luxe!' Verzucht Julia. 'Kijk!' Wijst Eva. 'Een Wii!, lekker sportief!' 'Nou!' Zegt Julia. 'Lize zei dat we ons vol mochten eten.' 'Ja!' Reageert Eva. 'Dan zouden we super dik thuiskomen!' Grijnst Julia. Eva schudt haar hoofd. 'Dat gaat niet gebeuren!' En ze steekt eigenwijs haar kin omhoog. 'We komen zo meteen nog dunner thuis dan we weggegaan zijn! Lacht Louise. 'Ja! Goed idee!' Grinnikt Eva.


'Zo, ik ga weg. Jullie weten alles, jullie weten waar alles ligt, mogen van alles gebruiken?' Ratelt Lize door. Intussen weten Julia en Eva dat ze nu wat moeten ondernemen, want anders gaat Lize voorlopig niet weg! 'Lize', onderbreekt Eva Lize, 'We weten alles, weten waar alles ligt én we weten dat we alles mogen gebruiken', wat nog meer?!' 'Ja', valt Julia Eva bij, 'we weten alles dus ga nu maar.' Samen "werken" ze Lize de deur uit en staan een paar minuten in de kamer. 'Wat gaan we nu doen?' Vraagt Juliia. 'Ja!' Eva haalt haar schouders op. Opeens gaat de bel. Verschrikt kijken ze elkaar aan. 'Gewoon opendoen'. Had Lize gezegd. Voor de tweede keer gaat de bel. Langzaam lopen ze naar de deur. En dan weer: Ding dong! Nu dwingt Eva zichzelf de deur open te doen. Met een ruk trekt ze de deur open. En voor hen staat: Lize! 'Lize! Wat kom u...ik bedoel u doen?' Haastig antwoord Lize: 'Ik ben vergeten te vertellen waar Sassy's en Soezy's voer staat!' Eva en Julia kijken elkaar aan, en schieten in de lach, maar Lize vind het helemaal niet grappig! Snel klinken haar hakken over de granieten vloer, naar de schuur. Ze heeft zichzelf helemaal niet onder controle. Ze struikelt bijna over haar eigen woorden als ze zegt: 'Hier staat het voer'. Dan loopt, dan rént Lize weer naar buiten en stapt in de taxi die op haar staat te wachten. 'M'n eigen BMW neem ik niet graag mee om op Schiphol te zetten', zei ze eerder. Dan lopen Julia en Eva weer de kamer in. 'Laten we even achter de computer gaan.' Stelt Julia voor. Eva knikt. 'Laptop of echt computer? Vraagt Julia. Eva aarzelt even. 'Laten we maar de laptop nemen.' Zegt ze. 'Waarom weet ik niet, maar.... of het echt .... goed is, om op iemands computers te zitten....ik weet het niet...' Zegt ze dan. Julia knikt zogenaamd begrijpend. 'Ik snap het.'Zegt ze. Dat zegt ze zó, dat je gelijk weet dat ze er helemaal niets van snapt. Samen schieten ze in de lach. Ondertussen heeft Eva de laptop al opgestart en typt www.Hyves.nl. 'Ik zal even typen dat we hier helemaal alleen, super stoer, in dit grote joekel huis zitten!' Roept Eva enthousiast. Loom knikt Julia. Ze heeft zich lekker op de bank genesteld. Jaloers kijkt Eva naar Julia. Dan typt ze snel in:


We zitten hier in het huis van Lize van Doel, en mogen op de twee schatjes van een honden Sassy en Soezy passen. Echt super leuk natuurlijk! Twee weken lang zitten we hier! Echt cool! Maar 'k ga nu slapen effe op de bank. Ben moeeee............ Louise is al aan het slapen ;):) 


Dan nestelt ook Eva zich op de bank en samen vallen ze in een diepe slaap..............!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten