nellieblogverhalen.blogspot.com

Hallo,

Welkom op de website van mijn blog. Omdat ik graag verhalen schrijf, heb ik een blog aangemaakt.
Veel plezier met lezen, word lid en zet er een reactie bij!

Mvg. Nellie van Bergeijk

donderdag 2 februari 2012

Een baantje!!!!

Gespannen kijken Julia en Eva elkaar aan. 'Bel jij of ik aan?' Vraagt Eva fluisterend. 'Jij mag het wel doen!' Zegt Julia. 'Ik moet ook altijd de telefoon aanpakken en....' 'Oké,' zucht Eva. Langzaam gaat haar hand naar de bel. Dan duwt ze vastbesloten de bel in. Ring!!!!!!!!!!Klinkt het heel hard. Verschrikt deinzen Eva en Julia achteruit en schrikken nog meer van de hond die begint te keffen! Na een paar seconden horen ze een zachte stem die in de gang zegt: 'Stil maar Sassy, stil maar Soezy!' Dan draait ze de deur van het slot en kijkt wie er voor haar staan. 'Hallo!' Zegt ze verrast. 'Jullie zijn vast en zeker de tweeling van de Berg?!' Verlegen knikken Eva en Julia. 'Kom binnen!' En ze maakt een uitnodigend gebaar naar binnen. Binnen zijn ze algauw over hun verlegenheid heen. De vrouw heet Lize van Doel en kwebbelt heel de tijd maar door over dat het leuk is dat ze een briefje bij de krant gedaan hebben, en dat ze een super leuk baantje heeft. Eva luistert niet zo. Die vertroetelt de honden Sassy en Soezy. Uiteindelijk komt het erop neer dat Lize van Doel twee weken op vakantie gaat, maar dat ze, daar helemaal in Italië, geen huisdieren in het huisje mogen!!! In alle supermarkten in het dorp heeft ze een briefje opgehangen, maar geen reactie. Daarom was ze nu super enthousiast. 'Jullie mogen 1 week lang in mijn huis bivakkeren, mogen alles uit de kast trekken, ik heb twee matrassen in de logeerkamer neergelegd en................ Ja, het komt er gewoon op neer dat jullie op de honden, die schatjes, van een Sassy en Soezy moeten passen!' Daarbij kijkt ze verliefd naar de twee honden, die netjes zijn gaan zitten nadat ze hun namen gehoord hadden. Jullie mogen gewoon in het huis blijven en.........Nou, ja', onderbreekt ze zichzelf. 'Hier heb ik een papier waar alles opstaat en trouwens, hebben jullie wel echt toestemming?' Julia en Eva knikken om het hardst. 'Oké, morgen vertrek ik'. En daarmee is het gesprek afgelopen. 5 Minuten later staan Julia en Eva buiten. 'Yes!!!!!!!!!!!!!!' Roepen ze. 'Twee weken lang!' Roept Eva blij. 'Twee weken!' Schreeuwt Julia. Een paar minuten later weet hun hele straat dat ze twee weken lang weg zijn. Maar dat maakt de tweeling niets uit!!! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten