nellieblogverhalen.blogspot.com

Hallo,

Welkom op de website van mijn blog. Omdat ik graag verhalen schrijf, heb ik een blog aangemaakt.
Veel plezier met lezen, word lid en zet er een reactie bij!

Mvg. Nellie van Bergeijk

woensdag 1 februari 2012

Grapje!!!

'Tring tring!' Zuchtend komt Julia overeind. Vervelend dat zij altijd zo snel wakker wordt! Nu..... 'Julia! Eva! Wakker worden!' Tim komt hun slaapkamer binnen. 'Kom op, zeg! De telefoon is voor jullie, hoor!' De telefoon? Flitst het door Julia's hoofd. 'O', kreunt ze. Dat was de telefoon! Kreunend staat ze op. 'Wie is het?' Vraagt ze kreunend. Tim haalt z'n schouders op. 'Geen idee, een of andere vrouw die zegt dat ze de tweeling van de Berg moet spreken. Maar nu komen!' Zegt hij streng. 'Is ze nu dan nog steeds aan de telefoon?' Vraagt Julia verbaasd. 'Nee, natuurlijk niet! Mama heeft gezegd tegen mij dat ik moest zeggen dat jullie terug bellen. Toen heeft ze haar telefoonnummer gegeven en zei ik doei'. legt Tim uit. 'Ja, maar!' Zegt Julia verontwaardig. 'Dan hoef je ons nog niet wakker te maken!' Tim zucht. 'Dat moest ik van mama, en trouwens, je kunt beter zeggen: Dan hoef je mij nog niet wakker te maken!' Verbetert hij Julia. Opeens gaat Julia op een fluistertoon verder. 'Dat duurt niet lang meer!' Fluistert ze. Zacht wijst ze met haar vinger naar de badkamer. 'Haal jij even een glas met een klein laagje water?' Vraagt ze zachtjes. Tims ogen glinsteren. Zacht sluipt hij naar de badkamer. Louise hoort de kraan lopen. Op z'n tenen komt hij weer binnenlopen. In z'n hand heeft hij een glas water. Iets meer dan Julia bedoelde, maar ze knikt goedkeurend. 'Goed zo!' Zachtjes pakt ze het glas van Tim over en kijkt even naar Eva. 'Pak even de filmcamera!' Snel loopt Tim de gang op. Julia hoort hem proesten van de lach. Even later komt hij terug; met achter zich aan haar vader en moeder, die ook hun lach bijna niet in kunnen houden. Haar vader komt naast haar staan, maakt snel nog een foto en knikt dan naar Julia. Waarschuwend duwt ze haar vinger tegen haar lippen; Tim stikt bijna van het lachen! Zachtjes giet ze het hele glas in Eva's nek. Verschrikt schiet Eva overeind. Boos wilt ze wat zeggen, totdat ze de camera van haar vader ziet. Dan schiet ze in de lach, al is het alleen maar omdat ze niet boos voor de camera wilt komen. Dan schiet de hele familie in de lach. Schaterend werpen Eva en Tim zich op het bed van Jula. Zelfs vader hikt van het lachen, wat hij niet vaak doet. Lachend lopen ze naar beneden en doen zich tegoed aan warme broodjes en croissants.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten